1. انوشه، حسن (1380)؛ فرهنگنامة ادبی فارسی، تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
2. بیضایی، بهرام (1392)؛ هزار افسان کجاست؟، تهران: روشنگران و مطالعات زنان.
3. خانلری، زهرا (1375)؛ فرهنگ ادبیّات جهان، تهران: خوارزمی.
4. ساعدی، غلامحسین (1343)؛عزاداران بَیَل، تهران: بانک بازرگانی ایران.
5. سیّدحسینی، رضا (1384)؛ مکتبهای ادبی، چاپ سیزدهم، تهران: نگاه.
6. شمیسا، سیروس (1390)؛ مکتبهای ادبی، تهران: قطره.
7. صالح، طیّب (1997)؛ دومه ود حامد، الطّبعة الأولی، بیروت: دار الجیل.
8. علوش، سعید (1987)؛ مدارس الأدب المقارن؛ دراسة منهجیّة، الطّبعة الأولی، بیروت: المرکز الثّقافی العربی.
9. مرتاض، عبدالملک (1998)؛ فی نظریه الرّوایة؛ بحث فی تقنیّات السّرد، الکویت: عالم المعرفة.
10. میرصادقی، جمال (1390)؛ عناصر داستان، تهران: سخن.
11. میرعابدینی، حسن (1386)؛ فرهنگ داستان نویسان ایران از آغاز تا به امروز، تهران: چشمه.
ب: مجلاّت
12. اکبری موسیآبادی، مریم و محمد خاقانی اصفهانی (2012)؛ «دلالة المکان فی روایه موسم الهجرة إلی الشّمال»، مجلّة إضاءات نقدیة، سنة ثانیة، عدد 7، صص 9-29.
13. تقوی، علی (1389)؛ «رئالیسم در ادبیّات داستانی با نقدی بر داستانهای جلال آل احمد»، کتاب ماه ادبیّات، سال 4، شمارۀ 44، صص 8-23.
14. طهماسبی، فرهاد و مریم السّادات سجودی (1389)؛ «نگاهی تطبیقی به داستاننویسی فئودر داستایوفسکی و غلامحسین ساعدی»، مجلّة مطالعات ادبیّات تطبیقی، شمارة 14، صص 83-100.
15. علوی، الهام (139 2)؛ «مطالعۀ تطبیقی رئالیسم جادویی در آثار ساعدی و مارکز»، کتاب ماه ادبیّات، شمارة 71، صص 155-174.
16. کریمی مطهّر، جانالله و ناهید اکبرزاده (1392)؛ «بازتاب رئالیسم انتقادی روسیه در ادبیّات فارسی معاصر»، مجلّةادب فارسی، دورۀ 3، شمارۀ 1، صص 59-71.